Te visszajárnál a saját weboldaladra a vevőid helyében?

A marketing általánosan elfogadott alapelvei szerint egy új vevő megszerzése legalább öt-hatszorosába kerül a cégnek, mint egy régi vevő megtartása. Ezért rendkívül fontos, hogy a nehezen (és drágán!) megszerzett látogatóid folyamatosan visszatérjenek honlapodra, ne kallódjanak el az érdektelenség miatt. Ezt rendszeresen frissülő, naprakész információkkal, állandó, dinamikus tartalommal tudod elkerülni. Légy kreatív és interaktív! Használd ki az online tartalommarketingben rejlő lehetőségeket!

Mire van szükség?

Noha ezt mára sokan vitatják, a statisztikák szerint a világhálóra felkerülő minőségi tartalmaknak még mindig igen komoly szerepük van. A tartalommarketing továbbra is talán a legjobb ár–érték arányú online marketing-eszköznek tekinthető.

A lényeg tehát, hogy egyedi, újszerű, merész, esetenként akár extravagáns tartalmakat alkoss. Készíts videókat, interjúkat, sajtóközleményeket, vezess blogot, kommunikálj közösségi oldaladon. A témában jártas szakemberek szerint bőven van még légüres tér, amiben jól mozoghatsz, és nagy előnyre tehetsz szert a konkurenciával szemben.

Nem a mennyiség, hanem a minőség számít,

amelynek segítségével elkerülheted a “3 másodperc effektust” azaz, hogy honlapod láttán az ásítozó olvasó ennyi idő alatt el is kattintson.

1. Minőségi honlapszöveg

Bár rengeteg vita van, a keresőoptimalizálás terén, mi fontos, mi nem fontos, az még mindig biztos, hogy weblapod szövegében ajánlatos továbbra is kellő számú kulcsszót elrejteni. Erről részletesebben írunk egy másik cikkben mi is: klikk ide.

Olvasmányos, értéket tartalmazó, velős szövegek használata honlapodon, amelyekben az első legfontosabb ismérve, hogy kimondottan vállalkozásod, céged potenciális célközönségének szól, az ehhez illő stílussal, keretekkel és releváns tartalommal. Ha mondjuk baba webáruházat működtetsz, kimondottan a kismamákhoz illő nyelvezetet kell használnod, a számukra fontos információkról írnod, a gyermek fejlődéséről, a babakozmetikumokról, ruházatról, egészségügyi kérdésekről stb.

Az előző ismérvhez kapcsolódó, fontos elem, hogy próbálj minél inkább vásárlóid fejével gondolkozni, a helyükbe képzelni magad. Az előbb említett példánál jól jöhet, ha Neked is van tapasztalatod az eladásra kínált babatermékek terén, és úgy tudod bemutatni azt a bio bőrápolót, mint a lehető legjobb megoldás a csecsemő bőrpírjához. Rendelkezz tudással az adott termékről és ezt érvényesítsd is, ha kérdéssel fordulnak Hozzád, tanácsot kérnek.

A minőségi honlapszövegek terén fontos az is, hogy minden sora azt sugallja, Te vagy a legjobb, a vevő jó helyen jár, Te tudod leginkább a megoldást a konkurenciák tengerében, jól dönt, amikor Téged választ.

2. Cikkek, blog, fórum, vendégkönyv

Tedd közzé a vállalkozásoddal kapcsolatos híreket, termékeidet érintő legújabb infókat, az ezekhez kapcsolódó, a látogatókat várhatóan érdeklő teszteket, értékeléseket, tanulmányokat. A baba webáruháznál maradva, ha olvastál valahol az angol nyelvű médiában egy tanulmányt a gyermekülésekről, jó ötlet lehet, ha lefordítod vagy lefordíttatod és közzéteszed a lényegét. Ha saját magad teszteltél 5 féle babaolajat, az eredménye biztosan nagy olvasottságra számíthat. Ráadásul egy-egy ilyen kis írás, még arra is jó lehet, hogy ne csak infót közölj, de visszacsatolás is legyen feléd, piackutató eszközként is működhet.

Vásárlóid nem néma ügyfelek, emberek, akikkel kommunikálnod kell! Érezzék, hogy érdekelnek Téged, kíváncsi vagy rájuk, problémáikra, hogy értük dolgozol. Ha blog írásába fogsz, fontos, hogy folyamatosan tégy közzé új tartalmakat, legalább hetente egy-két alkalommal. Fáradságos munka, de megéri, hiszen így válik interaktívvá kapcsolatod célközönségeddel.

Egy jó bloghoz ajánlott a hozzászólás lehetősége, akár sima, vagy Facebook komment formájában. Sima honlapon a fórum vagy vendégkönyv elindítása is dinamikussá teheti a mindennapokat, de itt is fontos, hogy folyamatosan kísérd figyelemmel a zajló párbeszédeket, szólj hozzá, válaszolj, kommentelj, soha ne hagyd magára az általad teremtett közösséget!

Segítség a blog indításhoz egy korábbi tudásanyag a Stilldesign Club-ban.

3. Prezentálj!

A bizalom és a saját márka építésének egyik gyakran használt, kedvelt módszere. Használhatod a jól bevált Powepointot, ha kreatívabb akarsz lenni, ott a kiváló magyar fejlesztés, a Prezi! Illessz be képeket, ikonokat, videókat, ahogy csak szeretnéd.

4. Készíts infografikát!

Mindennap dolgozol adatokkal. Árak, mennyiségek, bevétel, kiadás – sorolni lehetne, mennyi mindennel kell foglalkoznod. Köztük sok olyan van, amiket ha látványos, sokszínű formában vevőidnek is megmutatsz, pozitív hatással lehet a forgalmadra. A babaolajak tesztjének eredménye pl. kiválóan megvalósítható egy grafikán. Hogyan?

5. Tégy közzé sajtóközleményeket!

Ingyenesen küldheted a sajtó részére, szabad felhasználásra, tehát minden tekintetben szabadon hozod létre a cikket, szabadon bocsátod közlésre. A sajtókapcsolatok ápolásának egyik legfontosabb eszköze is egyben.

6. Gyárts videókat!

Hazánkban is folyamatosan terjed a vállalkozások körében a videós eszközök alkalmazása. Nem véletlen, hiszen rendkívül látványos eszköz, egy néhány perces kisfilm felér egy csaknem kétmilliárd szavas szöveggel. Népszerű, mert látványosabb, könnyebben befogadható, mint a száraz írás. Készíthetsz bemutatkozó, elemző, magyarázó tartalmakat. Állandó példánknál maradva mennyivel hatásosabb lehet az a fentebb tárgyalt babaolaj teszt, ha egy védőnő, egy gyermekorvos vagy akár egy közismertebb szakember mondja el a tapasztalatokat.

7. Küldj hírleveleket!

A leghatékonyabb tartalommarketing eszközök között tartják számon. A saját márka építése szempontjából és a vevők hűségének építéséhez szinte nélkülözhetetlen, használatával jelentősen növelhető az értékesítés. PR Smith és Dave Chaffey 2001-ben megjelent eMarketing eXcellence című könyvében az “5S-nek” hívja az az előnyöket, amiket a hírlevél generálhat.

  • Elad (Sell) – Emeli az értékesítések számát.
  • Szolgál (Serve) – Értéket nyújt (pl. online kuponok, akciók).
  • Beszél (Speak) – Közvetlenebb kapcsolat a vevőkkel.
  • Megtakarít (Save) – Mivel online, ezért a jóval olcsóbb, mint a papíralapú, postán kiküldött levél.
  • Forr (Sizzle) – Folyamatosan vevőid tudatában őrzi a márkát, felszínen tartja.

+1.

A fentieken kívül természetesen fontos még honlapod design-ja. Lehetőleg letisztult, egyszerű, mégis szép formavilágot válassz, kerüld a csillogó-villogó, mozgó, flash videókat, animációkat. Átlátható Információstruktúra jellemezze, átgondolt menürendszer, és jól kialakított információfókusz a fontos területekre.

+2.

Végül még egy fontos kérdés: Hogyan jelezd vevőidnek új tartalommal gazdagodott honlapod?

Alkalmas lehet erre a fentebb tárgyalt hírlevél, Facebook profilodon közzétett bejegyzés is tökéletes, egyedi esetben, különleges tartalmaknál akár sms-ben vagy telefonon is jelezheted, hogy érdemes körülnéznie frissített honlapodon.

 

Ha önállóan úgy érzed, hogy nem megy mindez, keress minket bátran és online marketing tanácsadóink kezében jó helyen lesz a weboldalad.

Címkék: , ,

Kategóriák: , , ,

Hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?