Mire jó a Google Analytics? – Alapmutatók és funkciók..
Szeretnénk bemutatni a Google ingyenes webanalitikai szoftverét a Google Analytics-et. Ingyenessége ellenére az egyik legkeresettebb ilyen típusú szoftver. A világ legnépszerűbb oldalainak 60% használja. Egyszerűen elindítható, de tudni kell használni!
Egy szimpla „mérőkód” elhelyezésével a weboldal kódjában, már használhatjuk is a szolgáltatás alapvető funkcióit. Viszont, ahhoz hogy eredményesek legyünk és az általunk lemért adatok hasznunkra váljanak, már magasabb szintű hozzáértés szükségeltetik. Ne tévesszen meg az ingyenesség, ez a szoftver a maga kategóriájában a legprofibb. A 2005-ös felvásárlása után kelt életre, amikor a Google megvásárolta a legprofibb analitikai rendszert, az Urchin-t. Azóta a legmagasabb igényeket is kielégítő webanalitikai rendszerré vált.
Mit mutat meg nekünk az Analytics?
Látogatók és látogatások számát:
- egyedi látogatók: Adott időszakban a teljesen egyedi látogatók száma. A vizsgált időszakban egy adott számítógép és böngésző kombinációjával történt látogatások egy egyedi látogatásnak számítanak. Eltérő a napi, heti és havi egyedi látogatószám, mert a rendszer mindig az adott időszakot vizsgálja. Például az a látogató, aki egy héten keresztül minden napmeglátogat egy weboldalt, a napi jelentést vizsgálva minden nap 1 egyedi látogatót jelent, viszont a heti jelentésben csak egy látogatónak számít.
- visszatérő látogatók: olyan felhasználók, akik több mint egy alkalommal töltötték le oldaladat
- oldalak megtekintése: az oldal letöltések száma (fontos, hogy esetünkben ez nem 5866 személyt jelent, hanem 5866 oldalt néztek meg 1298-an)
- látogatások: az összes látogatás száma (1298 egyedi látogató 1726 alkalommal nézte meg összesen a weboldalt)
- látogatások ideje: a weboldalon töltött böngészési idők átlaga
Természetesen minden egyes adatot profi táblázatok és diagramok jellemeznek. Az általános adatok lekérdezése mellett a különböző adatokat részletesen is tanulmányozhatjuk. Ennek a segítségével akár vásárlóközönségünk korát és elvárásait is megállapíthatjuk és a későbbi eredményesség érdekében az általuk kívánt irányba formálhatjuk cégünk kínálatát.
Először is betekintést nyerhetünk a látogatók szokásaiba: a látogatásuk időtartalma kifejezetten rövid. Ez (esetünkben 2:28) idő alatt kell megnyernünk magunknak a potenciális ügyfeleket. Az aktuális adat teljes mértékben tükrözi az oldal látogatások időtartalmát. Egy átlagos webshop vagy internetes oldalon kb. 2 perc körüli értéket kapunk. Természetesen meg kell említenünk az új látogatókat, az ő számuk a reklámok és hírverés nagysága alapján lehet alacsony vagy magas. A következő még inkább fontosabb látogatói típus az elkötelezett látogatók. Ők azok az emberek, akik egy héten akár több időt is eltöltenek az oldalunkon. Természetesen ez akkor működik, ha van olyan tartalom, ami ott tartsa őket. Belőlük lesznek egy kis idő elteltével a lelkes kommentelők, és az elkötelezett hűséges vásárlók.
Befizettél egy reklámra? Megkezdődött egy nyereményjáték oldaladon? Megindult a kampány? Nézd oldalad statisztikáit valósidejű megjelenítésben. Itt akár percre pontosan lemérheted egy-egy reklám vagy történés hatását. Ennél pontosabb adatokra nem is lehet szükségünk.
Csoportosíthatjuk látogatóinkat lakóhelyük szerint is, melyet egy térképen ábrázol nekünk a szoftver.
Analytics+ Adwords
Az Analytics lehetőséget biztosít, hogy működését egybe kösd az Adwords szolgáltatással. Persze az Adwords-nek is van egy statisztikája, melyet a látogatókról készít, de az sajnos hiányos. Szerencsére az Analytics segítségével pontos képet kaphatunk hirdetéseink eredményeiről. Fontos hogy legyenek hirdetéseinknek célja, egy olyan pontosan megfogalmazott üzenet melyet egyértelműen sugall reklámunk. Ezeket nevezik konverzióknak, melyet nyomon követhetsz.
Természetesen minden hirdetésnek a profit generálás a célja, de milyen lépcsők vannak a végkimenetelig?
- reklám/hirdetés megjelenése
- új látogatók gyűjtése
- figyelem állandó fenntartása
- feliratkozó gyűjtés (hírlevél)
- ajánlatkérők
- vásárlók
Igazi nagyvállalati kimutatásokkal szolgál…
amelyek leírják a különböző területek % -os sikereit:
Címkék: , google adwords, google analytics
Kategóriák: Google Adwords, Google Analytics, Online marketing
Hozzászólás