Hogyan indítsd el céges Facebook oldaladat?
Hogyan indítsam el, mire figyeljek, mit kell kitölteni? Lépésről-lépésre segítünk…
Egy jól működő vállakozás ma már egyszerűen nem létezhet állandó Facebook jelenlét nélkül. Megjelenhetsz a helyi médiában, szórólapozhatsz, hírlevelekkel tájékoztathatod vevőidet, de a legnépszerűbb közösségi oldalt nem fogod tudni nélkülözni, ez teljesen biztos!
Az online média és a közösségi oldalak mára vitathatatlanul olcsóbb és eredményesebb marketing lehetőséget jelentenek, mint a hagyományos reklámfelületek. A Facebook a világ legnagyobb közösségi oldala is, hazánkban közel 5 millió ember használta már a Zuckerberg galaxis szolgáltatását.
Az üzleti Facebook profilok a közösségi oldalra nem regisztráltak számára is láthatóak, a keresők pedig indexelik ezeket, ami önmagában komoly előnyt jelent. Fontos még, hogy korlátlan rajongóval rendelkezhetsz, szemben a személyes profil 5000 fős korlátjával.
Az üzleti Facebook oldal létrehozása eltér a személyes profilétól. Vegyük végig röviden, mire is kell figyelned, hogy már a kezdeti lépéseid sikeresek legyenek.
Lépések:
Az induláshoz regisztrált Facebook tagnak kell lenned. Ha regisztráltál már, akkor lépj be, és a személyes profilodban a bal oldali menüből kiválaszd ki az Oldalak menüből az Oldal létrehozása gombra. Az üzleti oldal így személyes profilod alá van rendelve, de teljesen különálló módon működik, továbbá senki sem látja személyes profilodban, hogy Te vagy az adminisztrátora.
De csinálhatod úgy is, hogy eleve a https://www.facebook.com/pages/create/ oldalra lépsz, ahol egyszerűen belépsz saját azonosítóddal. Ezután ezek közül a lehetőségek közül választhatsz:
- Helyi vállalkozás vagy hely
- Márka vagy termék
- Előadó, zenekar vagy közszereplő
- Szórakozás
- Csatlakozz a Facebookos közösségedhez.
- Ügy vagy közösség
Ha eldöntötted, hogy melyik főkategóriát választod, akkor egy lenyíló menüben tovább finomíthatod, saját tevékenységi körödre szabhatod a profilt. Én most egy kitalált, Kacagó Világ fantázianevű partikellék, rendezvényszervező cég oldalát készítettem el. Hagyj időt arra, hogy alaposan átgondold ezt a részt. Ha már kialakult márkaneved van, nincs kérdés, ha viszont még alakulóban van vállalkozásod, érdemes minél jobb nevet választani.
Figyelem: 200 rajongóig változtathatsz a néven, utána már nincs lehetőséged erre, tehát, ha bizonytalan vagy, inkább ülj le, és gondold át alaposan!
Ezt követi a profilodhoz kapcsolódó kategóriák, leírás és honlap címed megadása. Érdemes pontosan, alaposan kitölteni ezt a részt, hiszen ezek alapján fognak rád találni a rajongók.
Most jön a profilkép kiválasztása és feltölése. 160×160 pixel nagyságú profilképet használj, ami leginkább kifejezi vállalkozásod lényegét! Ha van céges logód, nyilvánvalóan azt használd!
Oldalad hozzáadhatod a kedvenceidhez.
A Facebook most azonnal felkínálja, hogy létrehozhatsz fizetett hirdetést, ha szeretnél élni ezzel a lehetőséggel, érdemes már most elkészítened, de itt már nem árt egy kis szakártelem, hogy igazán hatékonyan pörögjenek a dollárok…. én most kihagytam, majd egy későbbi bejegyzésben foglalkozunk a hirdetésekkel.
…és íme, az üzleti Facebook oldal!
…illetve hiányzik még egy jó kis borítókép. Ezt a Boritókép hozzáadása kis ikonra kattintva töltheted fel. Méretét tekintve 851×315 pixel nagyságú kép az ideális.
Felkerült a borítókép is, használatra kész az üzleti oldalunk.
Célszerű ilyenkor igénybe venni a “Hívd meg ismerőseidet, hogy kedveljék ők is…” lehetőséget, így rövid idő alatt össze tudsz szedni egy kisebb rajongótábort.
Pillantsunk még rá az oldal Beállítások menüpontjára, először az Általános fülre, ahol a láthatósággal, közzététellel, moderálással kapcsolatos dolgokat állíthatjuk be.
Végül nézzük meg a második sorban lévő opciót, az Oldal adatai menüt. Itt már szerepelnek olyan adatok, amiket korábban beírtunk, ezeket alakíthatjuk és bővíthetjük ki, további finomításokat végezhetünk profilunkon. Sok hasznos beállítást találhatsz, mint az alábbi képen látható. Lényeges, hogy minden fontos információ szerepeljen a szövegekben, de a túlságosan zicellált, körmondatos dolgokat felejtsük el.
Fenti két menün kívül még az alábbiak találhatók itt, érdemes mindegyiket tüzetesen átnézni!
- Bejegyzés hozzárendelése
- Értesítések
- Oldal szerepkörei
- Alkalmazások
- Javasolt módosítások
- Kiemelt
- Mobil
- Letiltott felhasználók
- Tevékenységnapló
Idővonal, mérföldkövek kitöltése visszamenőleg
A Facebook Idővonalának van egy nagyon jól használható tulajdonsága – visszadátumozható. Visszamenőleges időpontokra vihetsz fel különböző posztokat. Ez bizony nagyon jól jöhet Neked is, hiszen a vevők számára pozitív élményt jelent, ha céged múltját össze tudják kötni “régebbinek álcázott” üzenetekkel és idővonalas tevékenységeddel- mintha céges indulásod óta posztoltál voln. Itt a lehetőség tehát, hogy elmeséld személyes sztoridat szövegben és fényképeken.
Ehhez először a Beállításoknál az Oldal adatai menüben található Indulási információkat be kell állítanod arra az időpontra, amikor indult vállalkozásod.
Ha ez megvan, jöhetnek vállalkozásod főbb mérföldkövei és az időben visszadátumozott bejegyzések.
Indulási mérföldkőhöz egy példa. Célszerű az alul található “Elrejtés a hírfolyamból” rublikát kipipálni, így nem jeleníti meg a legfrissebb bejegyzések között.
…és végül nézzük egy visszadátumozott bejegyzést. Az “Elrejtés a hírfolyamból” rublikát itt is érdemes használni. Ezt a fenti két módszert alkalmazva, szépen feltöltheted céged eddigi történetét.
Címkék: , facebook oldal, facebook page
Kategóriák: Facebook oldalak, Social media
Hozzászólás