A céged története képekben
Ha már létrehoztad vállalkozásodat, működik a céged, van kialakult arculatod, honlapod, közösségi média jelenléted és alakulóban lévő ügyfélköröd, akkor sem ülhetsz a babérjaidon abban a békés tudatban, hogy innen minden magától megy tovább. Továbbra is el kell adnod azt, amit csinálsz, mégpedig jól!
Eladni pedig úgy tudod, ha megmutatod, mit tudsz, mire vagy képes, mit vittél végbe az elmúlt időben. Természetesen azt is megteheted, hogy írsz egy sima szöveget, egy listát, eddigi komolyabb munkáidról, sikereidről, amit felteszel honlapodra, de ez sokkal kevésbé vonzó jövőbeni ügyfeleid számára, mintha egy valóban látványos, grafikonokkal, infografikákkal, prezentációkkal teli, vizuális élményt adó összeállítást készítenél.
Íme a Ford embléma változása az elmúlt száz évben:
Képességeid, az általad elért eredmények tökéletes alapját képezhetik egy-egy figyelemfelkeltő bemutatkozó anyagnak, amelynek lényege – tudasd ügyfeleiddel, hogy nemcsak jól dolgozol, alapos és precíz, de érdekes, megragadó, kivételes és izgalmas munkaerő is vagy!
Kivételes pedig a színesen előadott történeteidtől leszel! Mindenkinek van valami eredeti sztorija, hidd el, Neked is, még ha most talán azt is gondolod magadról, a cégedről, hogy maga az unalom. Felejtsd el ezeket a negatív kliséket és lendülj akcióba! Keresd meg azokat a pontokat, amiket jól be lehet mutatni, látványosan elő lehet adni.
Mire gondolok?
- Hogyan szerezted első komolyabb ügyfeled?
- Melyek voltak az első sikerek?
- Mikor érted el az első komolyabb áttörést?
- Mire vagy a legbüszkébb vállalkozásoddal kapcsolatban?
- Hogyan sikerült magad mögé utasítanod a konkurenciát?
- Hogyan fejlődött az iparágad az elmúlt években?
- Céged beruházásainak alakulása az elmúlt időszakban.
Pillanatok a Kodak krónikájából:
Íme a John Deere története:
Figyeld meg Richard Bransont és a Virgint!
Lebilincselően zseniálisan prezentálja folyamatosan vállalatát és természetesen saját személyiségét, hiszen e köré épül az egész. Rendben, tudom, hogy egy amerikai mágnásról van szó, de ő is az alapoktól kezdte, egy diáklap megalapításával. A Virgin honlapján rengeteg témában, folyamatosan kommunikál olvasóival, akikben így olyan érzést kelt, hogy szinte együtt élnek a céggel, betekinthetnek annak mindennapjaiba, és persze a főnök életét is megismerhetik. Ezek a látványos, színes, izgalmas grafikák egyszerre szórakoztatnak és elgondolkodtatnak, szinte beleégnek az olvasó memóriájába.
…és jöjjön néhány hazai példa:
A GIAFORM egy német autóipari beszállítóként működő szerszámkészítő, kisiparos vállalkozás, amely honlapján grafikonokon mutatja be a szerszámgyártás, a fröccsöntés és a CNC forgácsolás egyes iparágakban mérhető részesedését.
Az elektronikai iparban érdekelt Zollner Elektronik Gyártó és Szolgáltató Kft. oldalán a Rólunk menüpont több eleme is látványos, a Cégtörténet résznél pedig egy pazar idővonalon jeleníti meg, hogyan fejlődött a vállalat az elmúlt évtizedekben. Ugyanezzel a technikával él az elektronikai berendezéseket forgalmazó Miele is céges weblapján.
A Baromfiudvar Kft. egy letisztult, egyszerű, de mégis reprezentatív grafikán sugározza ügyfelei számára, hogy milyen komoly adottságokkal áll a partnerek szolgálatára.
Egyszerű, mégis nagyszerű a marketing kommunikációval foglalkozó Hps Group Rólunk számokban menüje, ami egy visszafogott, jól áttekinthető infografika.
Mi készítettük az energiamenedzsment rendszerek kialakítására szakosodott Eneregrade Kft. honlapját, ahol az ügyfél kifejezetten arra kért bennünket, hogy a cégünkről menüpont alatt könnyen átlátható, mégis mértéktartó ábrába foglalva emeljük ki a cég erényeit. Ennek megfelelően egy szolid, mégis figyelemfelkeltő illusztrációt sikerült elkészítenünk.
A konzulensi szolgáltatásokkal foglalkozó IQfactory ugyan konkrét cégtörténetet nem kért vizuális formában, a Rólunk menüpont alatt található Hogyan működünk részben azonban a rendelés folyamatát láthatja az olvasó attraktív kivitelben.
A lényeg tehát: tedd izgalmassá, kívánatossá tevékenységedet! Add tudtára jelenlegi és leendő ügyfeleidnek, hogy egy a kihívásokat vállaló, kreatív cégre bízza ügyeit, ha Téged, Titeket választ!
Címkék: , cégtörténet, képek
Kategóriák: Arculat, színek, Jótanácsok a weboldaladhoz, Képek, fotók, Tartalom és szövegírás
Hozzászólás