Használod a mémeket?
Tibi atya, az alkoholt kedvelő plébános alaposan megmozgatta az alkotókedvű internethasználók fantáziáját az elmúlt években, valóságos viccgyár épült virtuális személye köré. Kicsit korábban a Chuck Norrisról szóló vicces képek árasztották el a világhálót, a morcos tekintető szuperhős mindmáig kiapadhatatlan forrás.
Mérő László, a mémek marketinges alkalmazásával foglalkozó Darwin’s Marketing Evolution munkatársa szeint “A memetika divat lett. Egy nagyszerűen eltalált mém, amely mára nemcsak az elvontabb bölcsészhallgatókat, darwini biológusokat és a minden újra nyitott tudósokat fertőzte meg, hanem a közgondolkodásban is szélsebesen terjed. Olyannyira népszerű, hogy definíciója bekerült az Oxford English Dictionary-be is… “
Szinte nincs olyan ember, aki ne látott volna még mémet. Maga a tartalom nem csak kép lehet, akár szólás, vicc, videoklip vagy animáció formájában is megjelenhet. Nem feltétlenül marad állandó, gyakran előfordul, hogy a vele kapcsolatban megfogalmazott kommentárok és újabb ötletek hatására illetve az időközben napvilágra kerülő újabb információk miatt eredeti tartalma megváltozik.
Jellemzőjük, hogy villámgyorsan terjednek el a körlevelekben és a különböző közösségi oldalakon, és pár hét után gyorsan le is cseng a körülöttük kialakult „hype”. Az elmúlt néhány év talán legismertebb és leghosszabb életű világhálós mémjei kétségkívül az amerikai akciószínészhez köthetők, Magyarországon közismert a befagyott Balatonba szakadt Hummer terepjáró, Szalacsi Sándor, Hungaro mém, Sanyi a bagoly.

Mém marketing
De miért fontos ez számunkra?
Szeretheted vagy gyűlölheted a mémeket, de javaslom, hogy mindenképp próbáld használni.
Az olykor gyerekes, felkapott módszer határtalan lehetőségeket rejt marketing szempontból, a gerilla marketing egy formáját jelentheti, amit Te is könnyedén, úgy is mondhatnám, nevetve alkalmazhatsz. Nem kell mást tenned, mint aktivizálnod a felhasználóidat. Egyrészt néhány kellemes, vidám percet okozhatsz olvasóidnak, másrészt kiváló hírverést vihetsz végbe vállalkozásod számára.
Nézzük csak, hogyan működik, mi a mechanizmusa.
Olvasóid szemlélnek egy mulatságos, vidám képet, egy helyzetkomikumot, amit hírlevélben kaptak vagy Facebook, Twitter, Pinternest oldaladon láttak. A dologtól jó kedvük támad, feldobja a napjukat, miközben Te, mint ügyes marketinges szép csellel, de mégis kellő visszafogottsággal beférkőzöl a tudatalattijukba. Elképzelhető, hogy tényleg csak egy vidám pillanatot okoz a kép, videó de könnyen lehet, hogy legközelebb már a Te nőiruha oldalad ajánlják kollégáiknak, barátiaknak, ismerőseiknek. Ilyen okos gerillamarketinggel, egy jó kiválasztott egyedi pillanatot tartalmazó képpel és egy frappáns, humoros szöveggel valóságos lavinát indíthatsz el a netes ismerősi körödben.
Ügyelj azonban arra, hogy mindig a saját vállakozásod, céged tevékenységéhez, vagy konkrét termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódjanak az általad gyártott mémek, az ettől független témák alaposan eltéríthetnek eredeti szándékodtól – azaz, hogy minél ismertebbé tedd vállalkozásodat.
Tegyük fel, hogy internetes nőiruha forgalmazással foglalkozol. Kipróbálnál egy mémet?
Vagy egyéb webáruházat vezetsz, és a téli ünnepekre külön akciókkal készülsz:
Mémkészítés a gyakorlatban
Röviden felsorolok néhány alkalmazást, amivel dolgozhatsz. A képkészítő és -szerkesztő programok, mint a Photoshop használatához kell némi alap programismeret és néhány órányi gyakorlat, de mindent úgy alakíthatunk, ahogy akarunk.
A netes mémkészítő oldalak nagyon egyszerűen és könnyen kezelhető alkalmazások. A Livememe könnyen átlátható, felhasználóbarát alkalmazás, egyszerű kezelés jellemzi. Néhány kattintással kialakíthatjuk elképzelésünket. Hasonlóan profi az Imgur , amellyel pillanatok alatt létrehozható a mém, választhatunk képet, feliratozhatjuk. A Quickmeme viszonylag egyszerűbb oldal, amely közösségi hálóként össze is gyűjti a segítségével készített mémeket. Az Imgflip.com mémgenerátora is rendkívül könnyen használható.
Ha készen vagy, már tényleg nincs más dolgod, csak tedd közzé blogodon, Facebook oldaladon, a Pinteresten, esetleg hírleveleidbe is becsempészheted!
Címkék: , mém
Kategóriák: Jótanácsok a weboldaladhoz, Mémek, Social media, Tartalom és szövegírás
Hozzászólás